Sunday, May 1, 2011

Kem 1001 Makna :')


Assalamualaikum :)


Hai pmbce smue, ape khabar,sihat ? lmenye x update blog, busy busy busy .. Haa,ni nk citer psal kem yg aku pgi mggu lpas..moh dgar :)

Pda 23 & 24 April yg lpas, aku tlah mgikuti Kem Gemilang Pendidikan Islam selama 2 days and 1 night dkat Kem Lubok Manggis,Hulu Langat. Alhamdulillah, aku brsyukur sgt2 sbb ayh aku bg ikot kem ni wlupon time tu dah saat2 akhir,sehri seblom pegi kem, ( trime ksih ayh ! :) ) Klw dgar Kem P.Islam je,msti org akn ingt kem yg mmbosnkn,dn dipnuhi dgan cramah2 keagmaan.. tp, sbnrnye, kem mcmnilah yg brgne dn bg bnyk mnfaat kpade kte. Dalam kem ni, kitorg ade bnyk aktiviti2  luar n mnarik mcm briadah , mnyanyi , mnari 'chicken dance' , tp ini dah 'cow dance' ni,agk cenggini la kot aku bwt chicken dance,haha,..slain tu, kne brjmur tgh mtahri , mndi sungai , dn yg pling pnting jungle trekking ! <3 :D . n Alhamdulillah xde night walk,hiihii~ seram oo~ Kem ni mmg terbaek la, gelak ,  nyanyi , jrit , brgempur smue ade :D n yg pling syok, nangis,huhu~Spnjg kem ni, bnyk cramah2 keagmaan psal Allah, ibu bapa, sahabat yg mmg mnyntuh prasaan la dn bnyk bri ksedaran kt kitorg yg pegi kem ni,Alhamdulillah. Haa,kt sni nk kongsi 2 lgu yg kitorg nyanyi dkat sne :) , lgu2 ni bsar mknanya, nyanyi la tiap2 hri, insyaAllah, tnang je hati.. :)




Give Thaks To Allah - Michael Jackson :)





Demi Matahari - Snada :)


Jom nyanyi rmai2 & ajk kengkwan kte nyanyi skali,hee~ :D
Ok,nk abes da post kli ni, tp sat lu, ade lgi ni nk ckp, x bnyk n x skit.. ;)
p/s 1 : di ksmptan ini , aku nk kongsi  ksedran dgan anda smue mlalui kem ni, iaitu :
           -  mntk maaf la dkt mak ayh kte ats ksalahan yg tlah kte lkukn dn jgn bwt mreka mrah dn mnangis    krane kcewa dgn skap kte..
          - smntra kte msih ade mse brsme mreka , ckap la yg kte syg kt dorg , dn jgn segan2 nk mgucpknnye dkat mak ayh knape prlu malu ? tp , aku pon agk malu sbnrnye .. ngee~
tp, jgn la smpi kte trlmbt untk mlakuknnye krane klw trlmbt ape pon x bole bwt , hnye doa ank soleh ditrime Allah .. so, sma2 la kte brusaha mlakuknnye .. go,go,fighting ! :D

p/s 2 : yg ni plak, nk kongsi pgalaman time kt kem ari tu, first , bwt kli prtme nye aku kne gigit PACAT  ! ngee~ :D jmpe pcat tu dkat kaki sorg kwan ni, pastu aku amik n sukerela kasi pacat tu gigit , derma drah skit, hihi xD.. yg second plak , for the first time aku mkan ikan KELI ! sedaaapp~ labamba milano chicago ! :D tp plik rmi jgk akk2 senior x mkan ikan keli ni , xpe2, stiap org ade slere trsndri kn, n kitorg yg ske ikan keli ni mmg knyang brgnde la en,Alhamdulillah :),sbb akk2 tu bg kt kitorg yg mkan dgan pnuh slera ni, yg mmg prot gjah ni en, haha..thanks akk2 senior.. :D 


THE END

itu je la nk kongsi pda post kli ni, da ckop pnjg pon post kli ni kn?kn? da mcm krgan da..xpe skali skale :)
eh ade lg ni ucpan ke 3..last2,hee :)


p/s 3 : insyaAllah , aku akan ingt kem ni dan sgale ilmu yg bru diproleh dri kem ni dan jgk sgale ksedran akn aku ingt , for the rest of my life.., kengkwan smue yg join kem ni pon jgn lpe tau..! dn anda smue yg sudi mmbce pon same :)


SAMA-SAMA BERINGAT DAN SELAMAT BERAMAL :)




No comments:

Post a Comment